ALGEMENE VOORWAARDEN
Algemene Voorwaarden
Artikel 1 – Identificatie Verkoper en hoedanigheid consument
De
"Verkoper" van de artikelen in deze webshop is:
PIÑONERO (Xestion BV)
Hoofdstraat 58
9200 Dendermonde
hola@pinonero.be
BTW BE 0830.751.253
De
Consument verklaart 18 jaar of ouder te zijn.
De wet stelt in art. 6 §6 dat het verboden is om:
Het is verboden om elke drank of product waarvan het effectief
alcoholvolumegehalte hoger is dan 0,5 % vol, te verkopen, te schenken of aan te
bieden aan min-zestienjarigen.
Van elke persoon, die dranken of andere producten op basis van alcohol wil
kopen, mag worden gevraagd aan te tonen dat hij of zij ouder is dan zestien.
Het is verboden om sterke drank, zoals bepaald in artikel 16 van de wet van 7
januari 1998 betreffende de structuur en de accijnstarieven op alcohol en
alcoholhoudende dranken, te verkopen, te schenken of aan te bieden aan
min-achttienjarigen.
Van elke persoon, die sterke drank wil kopen, mag worden gevraagd aan te tonen
dat hij of zij ouder is dan achttien.
(W. 10.XII.2009, art. 14)
Door het accepteren van onze verkoopvoorwaarden verklaart u ouder dan 18 jaar
te zijn. Xestion BV is niet verantwoordelijk indien de consument niet aan deze
voorwaarde voldoet.
Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
Deze algemene voorwaarden voor verkopen en aanbiedingen via de webshop van PIÑONERO op het ogenblik van de bestelling door de Consument zijn van toepassing op de online aanbiedingen en verkopen van artikelen uit het assortiment van PIÑONERO aan consumenten via de Website.
PIÑONERO
verkoopt enkel online aan consumenten die gedomicilieerd zijn in België.
Op lopende overeenkomsten blijven steeds de Voorwaarden gelden die van
toepassing waren op het ogenblik van de verkoop. Aangezien deze Voorwaarden van
tijd tot tijd kunnen veranderen, wordt u geacht voorafgaand aan elke verkoop na
te gaan welke Voorwaarden van toepassing zijn.
Artikel 3 – Prijzen
Alle prijzen zijn inclusief btw. Bijkomende leveringskosten of andere administratieve kosten, worden steeds apart vermeld aan de consument.
Artikel 4 – Aanbod
Het
aanbod geldt zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden gewijzigd.
De beschrijving van de producten gebeurt conform de vigerende wetgeving.
Afbeeldingen zijn illustratief bedoeld en de geleverde verpakkingen kunnen qua
afbeeldingen afwijken van het online geïllustreerde product.
PIÑONERO is niet aansprakelijk in geval van kennelijke materiële fouten, zet-
of drukfouten.
Artikel 5 – Totstandkoming koop
Een
bestelling kan geplaatst worden via de Website door het volgen van de stappen
zoals aangegeven in de webshop op de Website.
Na bestelling van de goederen wordt een overzicht bezorgd van de bestelde
goederen en online beschikbaar gemaakt aan de Consument. Bij bevestiging van de
bestelling wordt om betaling gevraagd volgens de aangegeven betalingsmethode.
Bij ontvangst van de integrale betaling komt de koop tot stand. De bestelling
wordt na betaling klaargemaakt voor levering. De Consument wordt aansluitend op
de hoogte gebracht met een bevestiging van diens aankoop en met de modaliteiten
van de levering conform de aangegeven leveringsmethode.
PIÑONERO behoudt zich het recht voor om bestellingen te weigeren in de volgende
gevallen:
– bij uitputting van de voorraad of het niet langer beschikbaar zijn van een
artikel;
– bij vaststelling van een foutief aanbod;
– bij een leveringsadres buiten België;
– bij overmacht.
Artikel 6 – Levering
De
bestelde producten kunnen enkel worden geleverd in België.
De bestelde goederen kunnen geleverd worden op een adres in België.
Leveringen gebeuren conform de leveringsmethode zoals aangeduid door de
Consument.
6 .1 – Algemeen + Tarieven
Bpost
levert de online bestellingen.
PIÑONERO doet al het mogelijk om na ontvangst van de bestelling de producten op
een correcte manier af te leveren op het door de Consument opgegeven adres. De
bestelde producten kunnen enkel geleverd worden op een bereikbaar adres in de
België.
De verzendingskost wordt berekend op basis van het totale gewicht van de
zending.
Na ontvangst is de Consument verantwoordelijk voor eventuele schade aan het
product.
6.2 – Leveringstermijnen
Elke
bestelling (op werkdagen) die online betaald werd, wordt de dag zelf of de
volgende werkdag behandeld en verstuurd, uitgezonderd periodes van collectief
verlof.
De leveringstermijnen zijn gemiddelde verwerkings- en leveringstermijnen en
worden enkel ter informatie meegedeeld. De niet-naleving van die indicatieve
leveringstermijnen kan geen aanleiding geven tot eender welke vorm van aanvraag
tot schadevergoeding uit hoofde van de Consument.
Indien één of meer bestelde producten niet binnen de 15 kalenderdagen na de
bevestiging van de bestelling op het meegedeelde leveringsadres toekomen, moet
de Consument binnen een redelijke termijn contact opnemen met de
Consumentendienst van PIÑONERO (waarvan de gegevens in artikel 7 staan) om de
status van zijn bestelling te controleren.
Indien de Consument overeenkomstig artikel 6 het bewijs levert dat de
bestelling niet werd geleverd binnen een termijn van 15 kalenderdagen na de
bevestiging ervan, kan de Consument de bestelling zonder vergoeding opzeggen,
voor zover hij dat doet per e-mail of aangetekende brief naar het contactadres
vermeld in artikel 7 van deze algemene voorwaarden.
De bedragen die de Consument reeds gestort zou hebben, worden hem dan
terugbetaald binnen de 30 dagen na de ontvangst van de aanvraag tot opzegging.
Als de bestelling niet geleverd wordt, heeft de Consument na de bevestiging van
zijn bestelling 45 kalenderdagen de tijd om PIÑONERO daarvan schriftelijk op de
hoogte te brengen. Na die termijn wordt de bestelling de facto beschouwd als
geleverd en door de Consument aanvaard, en kan er geen omruiling of
terugbetaling meer plaatsvinden.
PIÑONERO behoudt zich het recht voor om de levering van producten op te
splitsen volgens hun beschikbaarheid. Als de levering van een bestelling wordt
opgesplitst, wordt het laatste product geleverd binnen voormelde termijn van 15
dagen.
Wanneer een product op de website zelf bestaat uit verschillende artikelen,
wordt dit product niet opgesplitst bij de levering.
Het transport van de bestelde goederen gebeurt geheel op risico van de
Consument. Het risico van de goederen gaat over op het ogenblik van betaling
ervan door de Consument. Beschadiging of verlies tijdens het transport is ten
laste van de Consument.
PIÑONERO besteedt veel zorg aan het inpakken van de producten, maar kan niet
vermijden dat producten tijdens het transport zouden breken of op een andere
manier beschadigd geraken. PIÑONERO kan hiervoor niet aansprakelijk worden
gesteld.
Artikel 7 – Klachten
7.1
PIÑONERO streeft steeds een maximale kwaliteit na. Mocht u desondanks een
opmerking of een klacht hebben ivm uw bestelling, kan u binnen de 5
kalenderdagen na levering contact opnemen met ons via hola@pinonero.be of op:
Xestion BV
Hoofdstraat 58
9200 Dendermonde
tel +32 473 20 82 15
Als de klacht gegrond blijkt, is onze aansprakelijkheid beperkt tot het
omruilen van de goederen. Elke aansprakelijkheid van de PIÑONERO beperkt zich
tot het daadwerkelijk betaalde bedrag van de bestelling.
We doen er alles aan om de klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
7.2 Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze consumenten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd.
7.3 Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link.
Artikel 8 – Garantie
Op
de bestelde artikelen geldt behoudens de onderstaande afwijkende modaliteiten
enkel de wettelijke garantie.
De garantie voor de bederfbare producten geldt enkel gedurende de
houdbaarheidsdatum zoals aangegeven op de verpakking.
Behoudens in geval van dwingende wettelijke bepalingen is PIÑONERO niet
aansprakelijk voor enige (rechtstreeks of onrechtstreeks) door de geleverde
producten veroorzaakte schade. De garantie is evenmin van toepassing in geval
van verwerking van de producten in andere producten.
Artikel 9 – Herroepingsrecht
De
consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product
gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen
ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping,
maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
De bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument het product ontvangen heeft.
Als de consument gebruik maakt van zijn retourrecht, meldt hij dit binnen de
bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere
ondubbelzinnige wijze aan PIÑONERO. De consument stuurt zo snel mogelijk, maar
ten laatste binnen de 14 dagen vanaf de dag volgend op de ontvangst van de
bestelling, de goederen terug.
PIÑONERO kan teruggezonden goederen weigeren of niet terugbetalen wanneer de
originele verpakking geopend werd of wanneer de producten door de consument
werden beschadigd.
De bedenktijd verloopt na 14 dagen, gerekend vanaf de dag waarop u uw producten
ontvangen heeft. Als de bedenktijd niet op een werkdag verstrijkt, wordt hij
verlengd tot de eerstvolgende werkdag.
De consument moet de kosten voor het terugsturen zelf betalen.
Artikel 10 – Privacy
De
door de Consument verstrekte persoonsgegevens zullen door PIÑONERO worden
verwerkt om de overeenkomst tussen de Consument en PIÑONERO, m.i.v. facturatie
en levering van door de Consument gekochte producten, te kunnen uitvoeren.
De gegevens kunnen tevens worden verwerkt voor promotie- en
prospectiedoeleinden en om de Consument te informeren over PIÑONERO en zijn
producten en diensten. Indien de Consument dit niet wenst, kan deze dit
schriftelijk aan PIÑONERO meedelen. Op schriftelijk verzoek zal het gebruik van
de persoonsgegevens worden beperkt tot de doelstellingen in de eerste paragraaf
van dit artikel.
De verzamelde informatie wordt alleen intern gebruikt en wordt niet doorgegeven
aan andere organisaties.
Op verzoek doen wij aan bezoekers van onze website mededeling over de
persoonsgegevens die van hen worden verwerkt. Eventuele onjuiste gegevens
kunnen worden verbeterd, aangevuld of verwijderd. Als u toegang wenst tot deze
informatie, of uw persoonlijke gegevens wenst te verbeteren gelieve contact met
ons op te nemen op onderstaand adres.
Voor uitgebreide informatie betreffende onze privacy verklaring die GDPR-compliant werd opgemaakt, verwijzen wij u door naar onze privacy policy die u eveneens op deze website kan terugvinden
Artikel 11 – Contactinformatie
U kunt zich richten tot PIÑONERO via hola@pinonero.be.
Artikel 12 – Wijziging voorwaarden
Huidige
Voorwaarden kunnen steeds zonder voorafgaande kennisgeving wijzigen. Elke
aankoop na de wijziging van deze voorwaarden zoals gepubliceerd op de website,
houdt een aanvaarding in door de Consument van de nieuwe voorwaarden. U doet er
dus goed aan om deze Voorwaarden regelmatig te consulteren.
De Voorwaarden kunnen worden aangevuld of gewijzigd worden door andere
voorwaarden indien hier expliciet naar verwezen wordt voorafgaandelijk aan de
aankoop door de Consument.
Artikel 13 – Bewijs
De Consument aanvaardt dat elektronische communicaties (bv. e-mails), bestanden (bv. verzendrapporten) en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.
Artikel 14 – Aansprakelijkheid
De
Consument maakt gebruik van de Website en de webshop op eigen
verantwoordelijkheid. PIÑONERO is niet aansprakelijk voor enig falen of enige
onbeschikbaarheid van de webshop als gevolg van technische storing. PIÑONERO is
niet aansprakelijk voor enige schade van de Consument als gevolg van de
verspreiding van een virus via de webshop.
PIÑONERO staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen
van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming
van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
overheidsvoorschriften.
Een door PIÑONERO verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke
rechten en vorderingen die de Consument op grond van de overeenkomst tegenover PIÑONERO
kan doen gelden indien PIÑONERO is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel
van de overeenkomst.
Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van PIÑONERO waarin deze
aan de Consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan
waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de
nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 15 – Toepasselijk recht – Bevoegde rechter
Het Belgisch recht is van toepassing op de totstandkoming, interpretatie, uitvoering en beëindiging van de overeenkomst tussen de Consument en PIÑONERO. Bij geschillen zijn uitsluitend de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar de maatschappelijke zetel van Xestion BV gevestigd is, bevoegd.
